Suriname, Guyana. - Reisverslag uit Porto Velho, Brazilië van Arthur Bloemendaal - WaarBenJij.nu Suriname, Guyana. - Reisverslag uit Porto Velho, Brazilië van Arthur Bloemendaal - WaarBenJij.nu

Suriname, Guyana.

Blijf op de hoogte en volg Arthur

08 Juli 2016 | Brazilië, Porto Velho

Even een kort bericht vanuit Brazilië.
Alles gaat hier prima.
Een korte reis impressie tot nu. Vanuit Suriname vertrokken naar nieuw Nickerie en daarna door naar Guyana, Georgetown. Mooi stukje rijden met een grensovergang waar je wel even mee bezig bent. Georgetown was niet een hele bijzondere stad. We zijn wel even door de stad heen gereden en gelopen en de lokale markt bezocht om te kijken wat er allemaal te koop is, altijd een leuke dagbesteding.

Nu begon het serieuzere werk, van Georgetown de jungle in. Veel onverharde wegen met gaten er in. De auto heeft zich prima gedragen en de auto's van de anderen zijn prima heel gebleven op wat kleine noodreparaties na. deze dag was maar 335 km maar bij een gemiddelde van denk 40 km/h ben je wel even bezig. We moesten een pond over om bij de slaapplaats te komen, deze voer tot 5 uur maar omdat bijna niemand dat zou halen voer de laatste om 8 uur. Helaas waren wij met een andere auto net een kwartiertje te laat. Niet zo heel erg want het was bijna de gehele dag genieten van het rijden en de natuur om je heen. Ook in het donker rijden was een hele mooie ervaring. Uiteindelijk werden we met een speedboot naar de slaapplaats gebracht en de volgende ochtend de auto weer opgehaald.

Door naar Annai, deze dag zijn we weer rustig de dichtbegroeide jungle uitgereden en een wat opener landschap in gereden. s'Avonds overnacht op een camping met restaurant, bbq er bij.